söndag 7 september 2014

Allt möjligt augusti


En favoritplats. Här övningskörde jag och joggade förbi många gånger under min sista semestervecka.

Så kom jag hem till Malmö. Häng på Tempo för uppdateringar av liv.

Nyttig hamburgare. Typ. Består bl.a. av rödbetsbiff, avokado och en sallad brevid istället för pommes. För att väga upp intogs öl till.

Malmöfestivalen kom till stan. Jag undvek  den så mycket som möjligt, men gick på några konserter. Såg Linnea Henriksson, Warpaint (grymt bra!), Graveyard och First Aid Kit.

Gulligaste festivalkompisen.

Valet närmade sig och hallmattan översköljdes av rasistpropaganda. Det ena mer idiotiskt än det andra. Fy fan!

Lagade smarrig Pasta Puttanesca och drack vin när världen kändes galen.

Gick på Lions loppis och trängdes med folk och hittade en söt liten pall, som min mamma önskade sig.

Sista dagen på månaden kom det stora åsk- och regnovädret. Strömmen gick, men vår källare klarade sig rätt bra (till skillnad från många andras). Ägnade mig åt att plocka rädisor på balkongen och promenera runt Pildammsparken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar