torsdag 14 augusti 2014

Stora loppisdagen


Den stora loppisdagen inleddes med att Karl och jag for in till Falkenberg och besökte Röda Korset Kupan och Agape. Båda två är stora second hand-ställen med alla sorters grejer, prylar, möbler och kläder. Sedan åkte vi vidare till dagens mål: det lilla samhället Slöinge. Där råkar det nämligen finnas flera trivsamma utflyktsmål. Först ut var Antikstället, som är stort och har massor av fint. Jag hittar alltid något gigantiskt skåp jag blir kär i, men inte har plats för. Så även idag, men istället fick jag nöja mig med en tjusig hålslagare.

Näst på tur var Solhaga stenugnsbageri. Där fick vi stå i kö, bearbeta eventuell getingfobi samt köpa bröd. Sååå goda grejer bakar de där.


Sedan tog vi oss vidare i byn, till Äppelgården för att fika. Där äter man äppelkaka bland äppelträden tills det plötsligt kommer en störtskur. Eller vi gjorde det i alla fall.

När vi fått lite ny energi och regnet slutat for vi vidare till Prästgården 101. Hela bottenvåningen på en gammal prästgård fylld med lite nya och mängder av gamla grejer och ett trevligt ägarpar.



Efter ett sista stopp i Slöinge (köpa glass på SIA) for vi hem och kollade in vad vi egentligen köpt under dagen. Det blev krukor, hålslagare, skivor, japansk plansch samt ännu ett livstycke till min lilla samling.

Resten av dagen ägnade vi oss åt att läsa och grilla och äta. Vilken himla toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar