söndag 27 juli 2014

Dag i København


Syster och jag tog en shoppingtur till Köpenhamn en dag.

Det var stekande hett, så det krävdes lunchpaus i skuggan i Rosenborg Slotshave.

Vi gick till alla favoritaffärer. Några få ligger på Ströget (tex Cos och & Other Stories), men allra mest second hand i latinkvarteren (ex Episode, FN92 och København K). Och min bästa vintagebutik Time's Up på Krystalgade.

När Karl slutat jobbet anslöt sig även han. Vi var supertörstiga och hungriga och stannade till på Café Kreutzberg.

När kvällen kom for vi hemåt över bron igen. Från shoppingrundan fick jag med mig ett linne och en t-shirt från Samsøe Samsøe, strumpor från & Other Stories och shorts från København K. Kvar i butikerna lämnade jag bland annat lattjo färgglada åttiotalsbyxor och världsfin bröllopsklänning från 50/60-talet. Tyvärr kan man inte köpa alllllt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar